zondag 30 januari 2011

Aan de bak

De afgelopen trainingsweek was de zwaarste tot nu toe dit jaar. Niet alleen stonden er veel uren op het programma, ook een stevig D3 training stond er in de planning. Tel daarbij op dat het dit weekend bij de duurtrainingen erg koud was, et voila, je snapt dat ik aan rust toe ben.
Dat het gisteren stevig waaide op weg naar Huissen, en dat ik te laat vertrok maakte het er allemaal niet beter op. Zo werd een D1 training toch meer een D2 training. De benen protesteerden hevig bij de eerste klimmetjes dit jaar rond Nijmegen. De 61 kilometer gingen uiteindelijk in 2,5 uur.

Vandaag stond er nog iets pittigers op het programma. 4 uur D1 in de kou. Ik had van internet een route gehaald en die aangepast aan wat ik wilde doen. Zo'n 100 kilometer telde de omweg via Arnhem en Rhenen. Gelukkig belde Gijs zaterdag al of hij mee kon fietsen, en dat aanbod nam ik met beide handen aan. 4 uur alleen is wel heel lang. Het tochtje werd nog wat zwaarder omdat het feestje van zaterdagavond wat langer duurde dan gepland. Met te weinig nachtrust en een aardig kater ging ik om 12 uur op stap om Gijs te ontmoeten bij het Gelredome. De eerste uurtjes gingen voorspoedig. Paar klimmetjes, prachtige omgeving en windje meestentijds in de rug.

Een uurtje voor het eind begon het echter zwaar te worden. Niet alleen om de uren gingen tellen, maar vooral doordat het drinken zo goed als op was. En met een sluimerende kater is dat niet echt prettig kan ik je vertellen. Onderweg niets kunnen vinden waar we bij konden vullen, en dus moesten de paar slokjes die Gijs nog kon missen me tot thuis helpen. Dat lukte net, maar ik was wel heel blij dat ik er was. Een bak noodles en veel drinken zorgen voor een redelijk snel herstel Uiteindelijk net 100 km in net 4 uur. Gijs, bedankt voor het gezelschap!






Geen opmerkingen: