vrijdag 7 januari 2011

Mentaliteit part II

Gisterenavond stond ik weer voor de beslissing: tacx of buiten. Nu niet vanwege de kou maar vanwege de te verwachten hoeveelheid hemelvocht. En weer viel de keuze op buiten. Of dat nou zo verstandig was?

Want hoewel de buienradar hoogstens een beetje motregen aangaf, en het praktisch droog was toen ik vertrek, liet de regen niet lang op zich wachten. Nadat ik me van wat kleding ontdaan had (je bent die temperaturen van boven 0 ook niet meer gewend) begon het eerst zachtjes te regen. En toen hard. En te waaien. Ook hard.

Maarja, toen was ik al op weg naar Den Bosch langs de A59, dus nam ik me voor om in ieder geval tot de rotonde bij Rosmalen door te rijden. Toen ik daar aan kwam regende het nog steeds, en besloot ik de plannen maar aan te passen. In D2 rechtstreeks naar huis, dan zou ik de zaterdagtraining vandaag hebben gedaan en zou ik zaterdag wel weer 2 uur duurtraining doen. Dus in vliegende vaart weer richting Oss. Onderweg hield het ineens op met regenen, en vlak bij huis (na 1 uur en 15 minuten) kwam ik voor hetzelfde dilemma als dinsdag: naar huis, of toch nog maar een omweg.

Ook nu werd het weer de omweg, dus op naar Nistelrode, en weer terug. Op de Vorstengrafdonk bleek dat ik een stuk harder had gefietst dan dinsdag, want ik was pas 1 uur 45 onderweg. Dus nog maar een extra rondje op het industrieterrein, om na precies 2 uur met totaal verkleumde handen en verder drijfnat thuis te komen.

Eric - Het Weer 2-0

Geen opmerkingen: