vrijdag 4 februari 2011

Oktober Eric

Gisteren in de slag geweest met Oktober Eric. Buiten fietsen zat er niet in gisteren, en 2 uur D1 training op de tacx zag ik echt niet zitten. Dus om de zaak interessant te houden heb ik Oktober Eric maar uit de kast getrokken.

Oktober Eric is de tijd die ik begin Oktober op de tacx reed op de beklimming van Alpe d'Huez. Begin Oktober, toen we net terug waren van de Tour for Life, en ik een week of 3 geen fiets had aangeraakt. Voelde me destijds toch redelijk scherp, maar kan me ook nog herinneren dat het niet meeviel toen.

Overigens hoop ik niet dat die Tacx tijd enige overeenkomst vertoont met de werkelijkheid. Destijds ging het in 1.29,50 en goed kapot. Een paar weken eerder ging het in werkelijkheid in 1 uur 6 tot het fonteintje, zeg 1.10 tot de Tourfinish.

Ik was dus wel benieuwd hoe het zou gaan, gisteren. Nog nauwelijks intervalwerk gedaan, nauwelijk heuveltjes gezien en alleen maar heel veel duurtrainingen waren natuurlijk geen goede voorbereiding voor een toptijd. Toch ging het sneller, en daar ben ik wel tevreden mee. Een kleine twee minuten winst, onder voornoemde omstandigheden, dat biedt houvast voor de komende tijd.

Overigens is voorzichtig het pimpen van de Isaac weer begonnen, langzaam aan een jaarlijks terugkerend ritueel. De eerste voorzichtige stap gisteren gezet met het ophalen van deze


bij mede wielertoerist Rufio die ik ongetwijfeld nog wel een keer tegenkom bij een cyclo dit jaar. Qua pimpen: wordt vervolgd!

Geen opmerkingen: