vrijdag 25 februari 2011

GPS

Kom ik er gisterenavond toch ineens achter dat mijn GPS (de onvolprezen EtrexH van Garmin) zowaar zelf zijn lampje aan doet als er een scherpe bocht nadert! En ik maar denken dat dat ding van mij niks waard was. Intussen heeft -ie wel voor gezorgd dat ik erg enthousiast ben over fietsen met GPS.

Ik ben dan ook al tijden op zoek naar een alles-in-één apparaat. Het hoeft niet navigeerbaar te zijn, het broodkruimeltjes-spoor vind ik meer dan voldoende. Daarnaast wil ik alles wat mijn huidige HAC4 Pro heeft natuurlijk ook. Dan kom je al gauw hier terecht:


Mooi ding, redelijk betaalbaar, met hartslag en trapfrequentie. Echter ik wil graag deze:
vanwege de mooiere kleur. Maar die is weer niet verkrijgbaar als bundel, en dus weer veel duurder dan de blauwe. Verder zoekend kwam ik hierop:


maar die is dan weer (nog) niet in Nederland verkrijgbaar. Ik zag overigens dat -ie wel in de US te koop is, dus misschien maar oppikken als ik daar in mei ben.

Kortom, al weken het net aan het afspeuren, maar nog steeds niet geslaagd.

Overigens was ik gisterenavond zo laat nog bezig om een stevig training van 120 km af te werken. Dit weekend geen tijd om te fietsen, dus gisteren mezelf nog even lekker uitgeleefd. Er begint gelukkig langzaam een beetje snelheid in te komen. Het is overigens wel een aparte ervaring, in het stikkedonker, in de mist op een verlaten landweg tussen Erp en Mariaheid rond te kachelen. En on top of that ging ik in het begin ook nog eens op mijn waffel omdat mijn voorwiel in een bocht weggleed. Kortom, een bewogen ritje:







Nu maar hopen dat de concurrentie zich een beetje inhoudt dit weekend....


Geen opmerkingen: