maandag 2 november 2009

In en om Herpenduin

Na 2 weken van afwezigheid wegens nog andere leuke dingen te doen, kon de MTB gisteren weer onder het doek vandaan. Deze keer voor een tocht vanuit Herpen. Deze tocht was ergens in heb begin van deze eeuw de maidentocht van ons team. Dat het er toen flink inhakte blijkt wel uit het feit dat twee van de toenmalige leden nooit meer een fiets aangeraakt hebben. Deze keer was het echter anders. De omstandigheden waren ideaal, en met een opkomt van maar liefst 5 man ging het weer te laat richting Herpen. Te laat, omdat, u raadt het al, onze penningmeester moeite had zijn knusse bedstee te verlaten. Dat kwam mede doordat hij, zoals hij luidkeels verkondigde, waarschijnlijk enorm ziek zou worden, want hij voelde de eerste verschijnselen al. Nou, als er iemand ziek werd was ik het wel. Dit duivelsgebroed van een penningmeester bleek de zaak namelijk volledig verkeerd voorgesteld te hebben. Fris en fruitig legde hij, meestal op kop rijdend, het ons zo bekende parcours af, daarbij Ruud en mij tot wanhoop drijvend met zijn verderlichte tred. Ik geloof niet dat ik een zweetdruppeltje gezien heb, terwijl ik er uit zag alsof ik net onder de douche vandaan kwam. Maar goed, ik heb weer gefietst, en dat was wel, mede door de omstandigheden, heel erg lekker. Volgende week hopelijk onze klimgeit er ook bij, eens kijken wat die er van bakt.

4 opmerkingen:

Dirk zei

Ik heb 'm warempel uitgefietst!
Heen 9,6km (volgens routenet), 25km door het bos en vervolgens 7km terug (naar schering ipv willibrordusweg).
Uiteindelijk dus toch een dikke 40km op de MTB gezeten. Prima voor een eerste keer zeg ik.

Verder prima tocht gereden. Na de pauzeplaats reed Cor voorop. En dat was maar goed ook, want anders had ik zijn dubbele salto met gestrekte flicflac mooi gemist :-)

Maarten zei

Dirkie, ik ben trots op je!

Eric zei

Cor maakt er langzamerhand een gewoonte van om op z´n bakkes te gaan. Wordt tijd voor een clinic bij Defny!

Cor zei

Yep !

Corretje ging inderdaad weer op zijn bakkes. Het klopt dat ik vorige week over een worteltje uitgleed. Kan iedereen gebeuren... Maar dat er iemand deze zondag er echt langs moet, en dat de 2 andere MTB-ers, ik en een andere eeuwig vrijgezel, zoals ie dat zelf zei, daar dan de dupe van worden, vind ik sneu. Helemaal voor de 3e, want die fietste gewoon door. Nou ja, zo gaat het, he. Op enkele schrammen, en enkele flinke bulten na, was corretje helemaal OK ! Zelfs geen rugklachten ! ;-)) Misschien is zo een clinic toch zo nog niet zo een sl;echt idee .... En, de thuisblijvers hadden weer ongelijk, want het was inderdaad heerlijk in het bos, ....op die valpartij na dan...