maandag 23 november 2009

Van twee walletjes

Zaterdag vanwege het mooie weer de racert uit zijn winterslaap gehaald, en samen met Rini en Ruud een rondje dijk gefietst. Dat ging nog redelijk rap, omdat, naast het gebruikelijke sleur- en trekwerk van Ruud, ook Rini de onbedwingbare behoefte had om hard te rijden. Aangezien ik ook zondag nog wat kilometers wilde maken heb ik me maar lekker uit de wind laten houden. Onderweg nog een hilarisch moment toen we de huid volgescholden kregen van een op leeftijd zijnde man op zijn brommertje.
Door een wegopbreking moesten we van het fietspad van de overzijde gebruik maken, en daar kwamen we onze mopperpot tegen. Die had het duidelijk niet zo op wielrenners en verzocht ons vriendelijk doch dringend om gvd eens aon de andere kant te gaon fietse! Uiteindelijk was ik net op tijd thuis om de MTB bij de Meulenreek op te halen. Nieuw middenblad, nieuwe remblokjes en nieuwe derailleurkabel, en ik kon met een gerust hart loos op zondagochtend.

Gelukkig was Maarten weer gewoon te laat, zodat we rond half 10 onze MTB's konden bestijgen in Langenboom, want van daaruit werd er gefietst. Vanaf het begin heb ik aan het elastiek gehangen. Maarten zijn basisniveau is nu al zo hoog dat ik moeite heb om dat bij te benen. Sjoerd niet, die heeft de hele rit fluitend bij Maarten in het wiel gehangen. Het paracours lag er eigenlijk prima bij, maar het was een wasbord parcours zoals Sjoerd het omschreeft, en daar doe je mij geen plezier mee. Het breekt je ritme en kost veel kracht, en ik had het toch al niet breed. Na 27 kilometer kwam er een zeer welkome pauze waarbij de overheerlijke ontbijtkoek niet onvermeld mag blijven. Na de pauze was het parcours mij wat beter op het lijf geschreven en kon ik wat makkelijker volgen. Maar toen Sjoerd vijf kilometer voor het eind zijn wieltjeszuigergedrag omzette in een fikse tempoversnelling kon ik dat met geen mogelijkheid bijhouden. Wel wist ik op mentaliteit het wiel van Maarten te bereiken en vast te houden, maar ik was blij dat na 52 kilometer eindelijk de finish werd bereikt.

Toch weer meer dan 100 kilometers gemaakt dit weekend, waardoor ik door de grens van 7000 gefietste kilometers ging. Voorwaar een respectabel aantal, zeker gezien het feit dat mijn topseizoen tot nu toe (2006), goed was voor 4680 kilometer.

2 opmerkingen:

Sjoerd™ zei

En toch na jullie finishen?! Overigens vind ik persoonlijk dat de lintjes moeten worden vervangen door -voor rood- portretten van Stalin of E. Berendsen, en voor rechts portretten van Geert Wilders. Anders is het voor mij niet vol te houden.

Ruud zei

Na het sleurwerk van zaterdag, zondag ook op de racefets gezeten. Met heeeeeel veeeel tegenwind richting Udenhout gereden. Gemiddeld 25 km/uur, alsof ik een berg aa nhet beklimmen was. Uiteindelijk 45 km gereden. Dit weekend eveneens rond de 100 km gefietst.