maandag 30 november 2009

Geklopt op waarde

Met een vlammende demarrage is de toon direct gezet: vandaag gaat mijn beste tijd op de Alp er aan! Weliswaar moet er 7 kilo extra mee omhoog genomen worden, maar de betere conditie zou dit op moeten vangen. Snel breidt de voorsprong zich uit, en als we de befaamde bocht naar links nemen richting Bocht 21 lig ik zover voor, dat ik besluit het rustiger aan te doen en de hartslag naar acceptabele waarden te laten dalen.
Rustig peddelend neemt de voorsprong langzaam af, en na een kilometer of 4 is er niets meer van over. Bijblijven nu, en in het tweede deel vernietigend toeslaan. Daar had ik het vorige keer erg moeilijk, dus dat moet vandaag beter kunnen. Ik zet aan om bij te blijven, maar dat kost meer moeite dan gehoopt en verwacht. Langzaam verlies ik terrein. Na een kilometer of 6 ga ik eens flink op de pedalen staan en ros het gat in één lange sprint dicht. D'r op en erover. Het blijkt te hoog gegrepen. Al snel moet ik weer inleveren, en na een lafhartige poging bij te blijven laat ik het lopen.




Teleurgesteld en met een hartslag halverwege D2 leg ik de laatste kilometers af, om uiteindelijk een minuut of 2 later dan de vorige keer over de finish te komen. Damn, dat had ik niet verwacht. Vergelijking met de vorige keer stelt me toch enigszins gerust. Ging het vorige keer met een gemiddelde hartslag van 174 en een wattage van 190, nu was dat 166 bij 197 watt. Die 7 kilo doen me dus de das om. Toch maar eens op het eten gaan letten binnenkort.

Jaja, je kunt er maar druk mee zijn, zo'n virtueel ritje Alp d'Huez op.

Geen opmerkingen: