maandag 26 oktober 2009

Hel van Berghem

Gisteren de Hel van Berghem gereden. Om 08:15 uur zouden wij (Maarten, Cor en gastrijder Mario) op de Adelaar verzamelen. Maar om 08:14 uur gaf mijn telefoon aan een sms te hebben ontvangen. Het zal toch niet waar zijn.....ja hoor een afmelding. Door Maarten werd doorgegeven dat hij een technische storing had en zeker een uur nodig had om dit te verhelpen. Toch merkwaardig dacht ik. Had dit te maken met het terugzetten van de klok...

en was onze Maarten dit vergeten, of waren het toch de gebreken aan de fiets. Ook dit was wel gek , aangezien Maarten en ook zijn fiets vorige week in goede doen waren en er geen mankement aan zijn fiets te constateren was. Of was het toch nog het gevolg van de Limburger die 2 weken geleden Maarten intens omhelzde inclusief zijn fiets..... Het antwoord en de echte reden zal hoogstwaarschijnlijk door Maarten nog wel worden aangegeven!!! Ik vond het wel erg jammer aangezien ik mij weer had voorgenomen om in het achterwiel van Maarten door de bossen van Oss te knallen. Vorige week ging het immers lekker en was het reuze gezellig. Bovendien had ik afgelopen weken wat twijfels om op de MTB te stappen aangezien ik verkouden en last van mijn rug had. Maar aangezien Maarten had aangegeven te willen fietsen, kon ik niet achterblijven!

Maar niet getreurd....ook Cor was weer van de partij. Ondanks dat zijn duifje jarig was en de mooie leeftijd van 40 heeft bereikt, was Cor goed gemotiveerd om lekker door de bossen te fietsen! Ook onze gastrijder: Mario was van de partij. Mario is een naar eigen zeggen goede (ex) wedstrijdrenner die de bossen goed kent.

Met goede moed gingen we van start. Cor die eigenlijk een kortere afstand wilden doen ging toch voor de 50 km ipv 25 km (de korte afstand). Samen met Cor heb ik de eerste kilometers gereden om al snel het cyclocrosswiel van Mario te kiezen. Dit hield ik overigens maar even vol en al snel zag ik hem in de verte verdwijnen en probeerde ik het verschil beperkt te houden door voortdurend bij de hekjes (waar Mario moest stoppen) bij te komen. Dit lukte mij een paar keer totdat ik genoodzaakt was om achter een mooie blonde dame langzamer te rijden. Dit was overigens geen ramp......
Na 25 km kwamen we bij de rust, waar na slechts 15 minuten ook Cor stopte om iets lekkers te nuttigen. Na even met Cor gekletst te hebben ben ik (... met Mario) verder gereden. Het tweede gedeelte van de route was duidelijk zwaarder. Veel loszand en heuveltjes. Na 2 uur en 15 minuten met een gemiddelde van bijna 23 km/uur kwam ik weer in Berghem. Mario was inmiddels ook gefinished en na een zwaai met mijn arm richting zijn kant ben ik huiswaarts gereden. Tijdens het feesie van Mireille heb ik de verhalen en de schaafplekken van Cor nog gezien en heb het nog over de Tour for Live gehad.

Ondanks de mooie rit van vandaag vond ik het reuze jammer dat Super Maarten er niet bij was!! Uiteindelijk via een mailtje begrepen dat Maarten ook zijn rondje door de bossen heeft gemaakt.

ps. misschien denken jullie wat is hij vroeg!!! Vanochtend was ik al (veel te vroeg 06:45 uur) in Den Haag.. voor een rechtszitting. Nee, niet bij het Joegoslavie-tribunaal maar voor een ander tribunaal. Wordt spannend vandaag......Om de tijd te overbruggen zit ik hier met rechts een Red Bulletje in een parkeergarage (cafes zijn dicht) nog even dit verhaal te tikken. OOOOO Den Haag....mooie stad......

Ruud

Geen opmerkingen: