zondag 18 oktober 2009

Dak van Brabant

Vandaag met Maarten en Cor richting Nuenen gereden. Na wat omzwervingen in Eindhoven (gelukkig zijn beide heren goed bekend in Eindhoven) kwamen we bij de start. Na circa 5 kilometer over verharde wegen reden we de bossen van Nuenen in.



Een erg technisch parcours waardoor ondergetekende op een aantal momenten wel even in de problemen kwam, maar met het deskundige advies van Maarten kwam het uiteindelijk goed. Ik merkte dat Maarten in de bossen in zijn element is, hij ging zowaar de strijd aan met een aantal ervaren renners uit Nuenen. Met snot voor mijn ogen kon ik nog net volgen. Gelukkig kwam de rust daarna snel! Na de rust gingen we richting het "dak van Brabant": een oude vuilnisbelt die als een ware heuvel boven het landschap uitsteekt. Met mooie bochten (het leek de Alpe D'Huez wel) kwamen we uiteindelijk op de top. Ik merkte wel dat het afdalen bij mij lastiger ging dan het klimmen. Gelukkig was het mooi weer, want bij regen is deze berg echt niet te nemen. Na de afdaling dachten Maarten en ik even dat we lekker richting de finish zouden kunnen rijden. Maar na een paar bochten kwamen we aan de andere kant van de heuvel om vervolgens weer richting de top te moeten klimmen...klote...klote...waren de woorden die ik nog net kon uitpersen om vervolgens van mijn fiets te moeten. Helaas het lukte mij..niet om op de fiets te blijven...gelukkig was ik niet de enige. Iedereen moest van de fiets. Na deze uitdaging ging het gelukkig terug richting de finish. Met 51 kilometer op de teller kwamen we voldaan aan bij de auto. Cor die de 40 kilometer had gereden was ook net aangekomen.

Mooie tocht met veel technische onderdelen en natuurlijk het "Dak van Brabant". Verder goed georganiseerd...complimenten voor de organisatie.

Ruud

Geen opmerkingen: