vrijdag 2 oktober 2009

Eerste indruk Tacx Fortius upgrade

Vorige week heb ik de Tacx upgrade voor de Tacx Flow gekocht, en gisteren werd die geleverd.




Dus thuisgekomen natuurlijk meteen aan de slag. Handleiding zijn voor dames, dus hup, CD in de laptop, installeren en registreren, klaar. So far so good. Vervolgens de Flow onder de mottenballen vandaan gehaald, de  Giant uit zijn hybernation getrokken, kabeltjes pluggen, en verdomd. Alles werkte. In één keer.

Daarna heb ik nog een half uurtje gespendeerd aan doornemen van de software, de verschillende opties testen en gegevens invullen. Om tenslotte een training van 3 kwartier op te starten en die te volbrengen.

Eerste indruk is dat het een aanwinst is. Er zijn 3 verschillende manieren om te trainen: Virtual Reality, Real Life Cycling en op de ouderswetse flow manier, maar dan met wat extra opties (trainingsprogramma's laden etc). Het maakt het tacxen ontegenzeggelijk leuker, en dan heb ik de on-line functie nog niet gebruikt (wel getest). Wat ik wel mis is een overzicht van de uitgevoerde trainingen, en de mogelijkheid te vergelijken met eerdere trainingen. Misschien dat het wel in de software zit, maar ik heb het nog niet gevonden.

Kortom, met dit hulpmiddel moet het lukken om beter uit de winter te komen dan afgelopen seizoen.

Geen opmerkingen: