vrijdag 12 maart 2010

Woon-werkverkeer

Deze week voor het eerst weer eens op en neer naar het werk geweest met de wielrennert. En dat viel  nog niet mee...
Vorig jaar heb ik dit tochtje in totaal 13 keer gemaakt, en met 26 keer 72 kilometer (en soms meer) zorgden deze ritjes voor ongeveer 1/3 van het totaal aantal gemaakte kilometers. Een groot voordeel is natuurlijk dat de tijd die ik normaal in de auto zit, nu effectief als trainingstijd benut wordt. Kortom, in het kader van de doelstellingen van dit jaar zijn het belangrijke ritjes.

Dinsdag naar huis ging nog wel. Bij daglicht vertrokken, en rond half 7 kon de verlichting aan. Windje schuin tegen, en rustig trappen maar. Na ruim twee en half uur was ik thuis. De volgende ochtend was een flinke klap zwaarder. Ik moest vertrekken in het donker, en het was stervenskoud. Tel daarbij op dat de vermoeidheid van de vorige dag nog in de benen zat, et voila, het recept voor een ochtendje afzien. Ik was dan ook blij dat ik er was. Wel meteen de training voor de hele week gehad, qua uren. En hopelijk gaat het de komende tijd snel beter (en laat het weer het toe).

Geen opmerkingen: