maandag 15 maart 2010

Gijs blogt

Of liever gezegd: Gijs fietst. Want naast het ploegje dat gisteren op en neer naar Huissen is geweest, en de twee verkenners in Limburg (zie Twitterberichten hier rechts) waren er nog meer DBA-ers actief dit weekend. Dirk gaf taal noch teken, Sjoerd heeft ongetwijfeld weer vele uren gedraaid, maar zwijgt daar als vanouds over, Rini ging zaterdag op pad, en Gijs, Gijs die stuurde gewoon een verslag in!

Door Gijs:


Rondje veluwe

Na gisteren rustig een uurtje te hebben gefietst, vandaag nog twee uurtjes op het programma.
In verband met studie,  het weer en andere activiteiten een relatief kort rondje. Zodra ik de velo buiten de deur stak begon het al licht te regenen, dat belooft niet veel goeds. Toch maar doorgezet om richting de veluwe te gaan. De eerste drie kwartier verlopen lekker, ik voel dat er al vorderingen zijn ten opzichte van een paar weken geleden.  Ondertussen reed ik al aan de zijkant van het park hoge veluwe en ik word ingehaald door een man en een jong menneke. Het menneke bleek dit jaar te gaan koersen, zodra hij op kop kwam lag het tempo dat ook meteen hoog. Kop over kop ging het lekker naar de noordkant van het park.
Oh ja had ik al verteld dat het menneke Bami heette……….

Toen begon de ellende, mijn voorbandje begon langzaam aan leeg te lopen, had ik nou toch maar die nieuwe conti’s erop gelegd! Ik zei gedag tegen de twee en ging mijn bandje verwisselen. Dacht ik, ik had per ongeluk een binnenband van mijn tourfiets meegenomen en laten die nou net iets te groot zijn.
Toch met veel 5 en 6’en het bandje ertussen kunnen frotten om mijn weg te vervolgen. Dit heeft ongeveer 1 kilometer geduurd voor ik weer met de velg op de grond stond. Dan maar weer het oude bandje erop om deze vervolgens elke 3 kilometer tot aan thuis te moeten oppompen. Door alle technische mankementen had ik al weer te veel tijd verloren. Ik moest snel naar huis. Gelukkig ging dat (op enkele bandenpomp stops na) lekker snel. Niet helemaal een rustig ritje maar wel tevreden over de laatste weken. Woensdag staat er een lange d1 op het programma nu maar hopen op een zonnetje

Geen opmerkingen: