zondag 21 maart 2010

Lentetocht begint 5 uur te vroeg

Vorige week had ik al aangegeven het een nogal optimistische naam te vinden: De Lentetocht van WTC Ons Verzet uit Schaijk. Ik bleek weer eens over voorspellende gaven te beschikken.

Edoch, toen ik wakker werd vanochtend zag het er nog niet zo slecht uit. De wegen waren droog, het regende niet, en de buienradar kon geen bui in de buurt ontdekken. Desondanks kwam Dirk een uurtje later nat binnen, even later gevolgd door de rest (minus Maarten....). Hoopvol verkondigde ik nog dat het zo wel zou opentrekken.

Dat "zo" werd uiteindelijk 5 uur later, toen we zo'n beetje thuis waren. Die vijf uur daarvoor waren echter vrolijk makend. Vanaf kilometer 1 was het nat, koud en modderig, en dat alles geladeerd met eens stevig windje. Via min of meer bekende wegen werden de kilometers weggetrapt. Voor de pauze in de Rijkevoort zonder lekke banden, na de pauze met gelukkig slechts 1 lekke band, voor Ruud. Dirk had het op het eind redelijk moeilijk, maar al met al heeft iedereen zich er vandaag prima doorheen geslagen. Vlak voor het einde kwamen we de verrader Meulepas nog tegen, die met een lekker zonnetje ineens een stuk minder ziek bleek dan met regen....

Hopelijk volgende week wat beter weer. Ohja, voor Cor nog effe de cijfers: 117 kilometer in 4 uur en 15 minuten.

3 opmerkingen:

Dirk zei

zit met pap in de knietjes op mijn werk....

nis zei

groeten uit Connecticut, sneu te lezen dat jullie zo'n slecht weer hadden.... ik leef echt mee. Ik reed gisteren ook met hondenweer: 21 graden, licht windje, armpjes zijn licht verbrand :-)

Marieke zei

Allo!! Zondag wél in mooi weer fietsen???? bloggerstocht