woensdag 3 februari 2010

Programma 2010

Gisterenavond begonnen met het aanpassen van het trainingsschema aan de dagelijkse praktijk. Dat wil zeggen vakanties, verjaardagen en wat diens meer zij.

Vanavond stond er eerst een zware fysieke en mentale training op het programma. Mijn helden wisten het in 1977 al: Fysiek is altijd psychisch! en vanavond bleek maar weer eens dat ze enorm gelijk hadden. Na de martelgang was er nog net voldoende tijd om de laatste hand aan het schema te leggen, en heb ik nu in ieder geval aardig in beeld welke tochten ik dit jaar wil fietsen.

De opener is op 22 maart met de Lentetocht in Schaijk, de week erop gevolgd door de Leeuwentoer in Escharen. Het Paasweekeinde gaan we vervolgens met de mannen op trainingskamp, plaats nog nader te bepalen, maar dat we de heuvels gaan opzoeken moge duidelijk zijn. De vruchten van dat trainingskamp ga ik vervolgens op 10 april proberen te plukken bij Veenendaal - Veenendaal. Weer een weekje later gaat een deel van DBA naar de Amstel Gold Race, maar ik opteer voor een keer heel wat anders: de Teutoburgerwaldtocht. Omdat ik met veel plezier terug denk aan de rit van vorig jaar staat ook dit jaar weer Klimmen - Banneux - Klimmen op het programma.

Dan begint het serieus te worden want begin mei gaat het met de family twee weken op vakantie in Toscane. Het hoogtepunt van die vakantie, fietstechnisch gezien, wordt de Granfondo della Vernaccia: 154 kilometers en bijna 2400 hoogtemeters door onder andere het beroemde San Gimignano met zijn vele torens. Teruggekomen gaat het direct naar Salt Lake City, waar ik nog een mooi bergritje hoop mee te pikken.

Begin juni twijfel ik nog tussen de La Chouffe Classic of misschien een lange afstand van Limburgs Mooiste. De week daarna is het showdown, de dood of de gladiolen, alles of niets: de Trois Ballons. Met een bijna complete DBA ploeg aan de start worden daar de jongens van de mannen gescheiden.

In de aanloop naar de Marmotte zijn er nog wel wat mogelijkheden, waarvan de Granfondo Eddy Merckx me het meeste aanspreekt. Daarna is er nog een week de tijd in Bourg om echt in vorm te komen. Op 4 juli moet vervolgens de 8.29 uur grens geslecht worden. Een schijnbaar onmogelijke opgave....

Geen opmerkingen: