zondag 31 januari 2010

Geen recordmaand

Bijna was het gelukt. Bijna werd deze januari maand de beste januari maand ooit. Qua buiten fietsen. Maar januari 2006 gooide roet in het eten. En verschil slechts van 1 uurtje, en 30 kilometer (455 om 485). Waarmee tevens aangetoond is dat het deze maand beduidend langzamer ging dan destijds.

Daar is natuurlijk wel een reden voor.

En die reden is winterse weer dat ons al wekenlang in de greep houdt. Geen enkele van de buiten gereden kilometers is op de wielrenner afgelegd. Alles op de MTB. Vandaar ook de geringe snelheid.

Overigens was het wel een recordmaand als ik de tacx- en spinuren meetel. Sterker nog, dan was het de derde maand ooit..... Verdere getallen noemen zal ik niet doen, want ik merk dat iedereen in de kramp schiet als weer eens loop te bluffen over mijn trainingsarbeid. Dat zal ik de diverse huishoudens dus maar niet aandoen.

De eindsprint dit weekend was dus nog niet genoeg. Desalniettemin waren het wel heerlijke kilometers. Ploegend door de sneeuw onder het genot van een waterig zonnetje. Zaterdag solo naar Huissen gefietst: 62 km in 2 uur en 40 minuten. En ondanks de overvloedige sneeuwval melden de leden Meulepants en Muis zich vanochtend rond half 10 in het clubhuis, klaar voor een flink rondje D1. Onderbroken door een briljant stukje appeltaart met dito koffie werden er in alle rust 72 kilometers afgelegd in 3,5 uur. Voorwaar een welbesteed weekend. Op naar februari.

1 opmerking:

Cor zei

Beer, Maarten,

Het was weer lekker. of moet ik zeggen het wéér was weer lekker. Hoe het ook zij, de thuisblijvers hadden weer ongelijk. Het was kicken door de sneeuw.

Gr. Cor

PS Deel die € 20.- maar door 3. ;-)