woensdag 13 januari 2010

Eten of gegeten worden

We zitten nog midden in het winterseizoen, en het vet van het kerstdiner is nog maar nauwelijk van de kin geveegd. Toch ben ik nog, of weer, met eten bezig. Op een manier die nieuw is voor mij: ik let namelijk op wat ik eet!


De reden is natuurlijk dat elke kilo in het zomerseizoen mee de bergen op genomen moet worden, en hoe minder je mee hoeft te nemen, hoe beter. Zeker in mijn geval is daar nog wat winst te behalen. Moet ook weer niet overdrijven, want de 86 kilo die de weegschaal aangaf op 1 januari is niet teveel voor iemand van mijn lengte. Maar het zou wel lekker zijn als ik tijdens het wegseizoen zo rond de 80 zou wegen, en dus moet er bezuinigd worden. Bezuinigd op calorieën. Zoals dat van mij verwacht mag worden doe ik dat men een ongeëvenaarde overgave, en weet ik inmiddels alles (nouja, aardig wat) van calorieën, maar ook vitamines, vet, eiwitten etcetera. Gelukkig mag ik met mijn lengte en toch redelijk wat trainen aardig wat naar binnen werken, maar het was wel effe schrikken toen ik zag wat de speklappen gisteren aan calorieën meebrachten. Nou moet ik zeggen dat, mede dankzij Ans, die lappen de zonde meer dan waard waren, maar het is wel een eye-opener.

Intussen geeft de weegschaal 84,6 kilo aan, dus de eerste winst is al geboekt. En zo moet het langzaam naar de 80 kilo.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Wat iig helpt is geen bier meer zuipen!! Succes met het afvalen, ik hoop dat ik je fanatisme kan volgen

Marieke zei

Hé. Nog een blogger.
Nog bedankt voor de tip van de eetwijzer! Ik liet gister toch mooi die stroopwafel liggen :-)
Terug naar 80 kilo? En de lengte is dan...?

groet
Marieke

Eric zei

1 meter 90 :-)