donderdag 22 april 2010

Klimmen - Banneux - Klimmen

Met een delegatie van 6 of 7 man zullen we aanstaande zondag aanwezig zijn bij Klimmen - Banneux - Klimmen.  Er is uitstekend fietsweer voorspeld, en dat, in combinatie met mijn gepimpte bike, moet voor een lekkere zondag zorgen. Vorig jaar was het ook al zo mooi weer.
Toen had onze Dirk het wel erg moeilijk de laatste 20 kilometer, maar gezien zijn trainingsarbeid ga ik er van uit dat dat dit jaar beter gaat. Voor mij wordt het een test om te kijken hoe ik er voor sta met het oog op de eerste cyclo van dit jaar: de Granfondo della Vernaccia. In navolging van Carlo, ooit Beste Brabander tijdens de klassieker Prato - Abbatone in dezelfde regio, streef ik een podiumplaats na in de competitie Beste Gelderlander. Daar in Italië gaat het over zo'n 150 kilometer met zo'n 2300 hoogtemeters, zondag is de afstand 140km bij  2000 hoogtemeters. Mooie generale dus. Ook voor mijn fiets, die, als alles mee zit, zondag is uitgerust met een hagelnieuwe groep: SRAM Force 2010:


Dat zal niet de laatste verandering zijn aan de fiets, er zit nog wat meer in de pijplijn, maar een mooi begin is het zeker. Of ik er harder van ga fietsen? Dat zal zondag blijken.

Geen opmerkingen: