dinsdag 6 april 2010

Ik stop er mee

Het is mooi geweest. Ik ben er klaar mee. Je moet tenslotte op het hoogtepunt stoppen.
En veel beter dan vanavond zal het niet meer worden. Vanochtend voelde ik me nog steeds verkouden, desondanks maar de fiets achterin gegooid. Het zou tenslotte mooi weer worden. En dat werd het. Voor het eerst dit jaar zonder arm of beenstukken, maar gewoon ongegeneerd met die spierwitte uitsteeksels de fiets op. Heerlijk weer dus. En daar bovenop strooide moeder Natuur nog een mooi sausje van Zuid Oosten Wind, et voila, de tocht kon beginnen. En manmanman, wat ging het makkelijk. Op de 39*13 of 14, af en toe op het Grote Blad, het deed me allemaal niks. Snelheid wilde ik niet zien op de teller, dat zou de pret alleen maar bederven. Alleen Hartslag en Trapfrequentie, dat was voldoende vandaag. De één constant onder de 150, de ander constant boven de 95.

Met vliegende vaart ging het richting Oss. En alsof de Ipod aanvoelde dat er iets bijzonders gaande was, shuffelde hij er de ene na de andere klassieker uit. Het moet een raar gezicht zijn geweest, een vent van 44 die wielrennertje speelt en ondertussen uit volle borst liedjes zit te brullen. Maar het deed me allemaal niets. En toen ik thuis kwam, en de gemiddelde snelheid op het klokje toverde stond daar een verbazingwekkende 33,11 km/u.

Kortom, beter wordt het niet...

3 opmerkingen:

Cor zei

Beer,

Ik kan maar 1 ding uitschreeuwen:

IK BEN JALOURS ! HEEL JALOURS !!!

Ik heb toch nog steeds spierpijntjes in heel mijn lichaam. Ik raak ze ook niet kwijt. En als toetje kreeg ik er dan ook nog een gigantische hooikoorts-aanval overheen...

Ik zal je vertellen dat dat echt niet leuk is.
En dan kom jij aan met zulke berichten. Het moet echt niet gekker worden. Ik zal binnenkort die windwaaier eens bij je ophalen, en dan ga ik een hartig woordje met jou wisselen over bovengenoemde uitspraak.

Eigenlijk had ik die nl. moeten uitschreeuwen...

Gr. Cor die een baaldag heeft.

Unknown zei

Natuurlijk ben ik uitermater verguld met het nieuws dat je stopt! 't Zat er natuurlijk al langer aan te komen en als je op die leeftijd komt, moet je de beslissing niet te lang uitstellen. Proficiat met je 'out with a bang'-tocht gisteren. En tot over een paar jaar als we samen een potje Petanque zullen spelen.

Supertijd gisteren, bij mij een iets mindere ervaring (want half wind tegen), maar toch ook met 29,3 op te teller thuis gekomen. En - voordat je mij van repliek dient - ja dat is een paar kilometer minder in afstand, maar toch. Vandaag iets hardere wind tegen op stukken maar ook gemiddeld net iets onder de 29. Uiteraard alles in D1 (vandaag wel met een krachttraininkje er bij, want die zijn natuurlijk heel belangrijk je weet het).

Tot zaterdag, het moge duidelijk zijn dat je in deze vorm de hele rit op kop mag buffelen. Hopelijk kunnen wij wielerleken je wiel volgen.

Gegroet,
Carlo

Eric zei

Zaterdag op kop? Neuh, moet rustig aan doen, want zondag ook weer :-)