donderdag 24 december 2009

Doelen 2010

Nu we de kortste dag van dit jaar gehad hebben, kan het vizier gericht worden op het seizoen 2010. En geen fietsseizoen zonder doelen, dus ook voor volgend jaar staan er een paar uitdagingen op de rol die me voldoende moeten motiveren om te blijven trainen.

Het belangrijkst doel voor 2010 is het goede doel.
Dan heb ik het natuurlijk over de Tour for Life, waar we gaan proberen 15.000 Euro bij elkaar te brengen door van Italië naar Nederland te fietsen.

Aangezien dit pas eind Augustus plaats vindt, heb ik me ook nog twee andere doelen gesteld. Dat betreft de cyclo's de Trois Ballons en de Marmotte. Op 12 juni vindt allereerst de 3 Ballons plaats. 205 kilometer door de Vogezen, voorwaar geen kattenpis. Afgelopen jaar volbracht ik de tocht in 8 uur 50 minuten en 29 seconden. Althans, volgens mijn eigen stopwatch. De stopwatch van de organisatie zei 8 uur 54 minuten en 56 seconden. Either way: het was onder mijn doelstelling van 9 uur. Dit jaar ligt de lat weer iets hoger, en wil ik graag binnen 8 uur 30 boven op de Planches des Belles Filles staan. Maar wat belangrijker is, is dat ik daar eerder ben dan Carlo en Gijs, de concurrentie binnen DBA. Met name in het geval van Carlo zal dat niet meevallen. Dit jaar ging zijn licht uit op de laatste klim, maar met het huidige trainingsvolume zou dat volgend jaar wel eens anders kunnen zijn. Gijs en ik bleken in het verleden altijd goed aan elkaar gewaagd, dus die wil ik er volgend jaar ook op leggen.

Tweede doelstelling is de Marmotte, een kleine maand na de 3 Ballons. Daar is de doelstelling: goud. In ieder geval het ouwe lullen goud, dat wil zeggen binnen de 9 uur 15 finishen. Maar eigenlijk ga ik voor het echte mannen goud: 8 uur en 29 minuten. Voorwaar een hele opgave, aangezien ik in het verleden aangetoond heb in het hooggebergte niet echt uit de voeten te kunnen.

Al met al een wielerjaar om naar uit te kijken!

1 opmerking:

Unknown zei

ik denk dat we ook serieus met maarten rekening moeten gaan houden(tenminste als ie ook gaat trainen!!)