woensdag 16 december 2009

Col de Telegraph

En alweer op de tacx gezeten gisteren. Het was aardig fris onder het afdakje, maar dat stond een lekkere warming-up niet in de weg. De planning was om daarna een training te doen waarbij er elke 2 minuten 10 watt weerstand wordt toegevoegd. De tacx had daar echter niet zo'n puf in.
Of het nou kwam door de kou of iets anders, een kwartiertje na begin van de training wilde ik de ventilator iets anders zetten (mijn armen bevroren), waardoor de tacx even op pauze ging om daar vervolgens niet meer uit te komen. Sowieso ging het trainen op wattage al niet lekker. De waarden schoten alle kanten op, met als gevolg dat je geen seconde in een ritme komt. Kortom: ergernis!

Na een minuut of 10 hannesen, en dus weer helemaal afgekoeld, besloot ik om dan maar even op mijn gemak de col de Telegraph op te fietsen. Toen ik daar een kwartiertje mee bezig was heb ik geprobeerde te wattage-training op deze col te doen, en dat ging eigenlijk heel lekker. Voor mijn gevoel was ik in een vloek en een zucht boven. Het voelde in ieder geval een heel stuk beter dan de beide keren dat ik dit kreng in het echt gefietst heb, in 2006. Daar staat me nog van bij dat het warm was, en dat er maar geen einde aan de klim kwam.

Vandaag maar eens inschrijven voor de Trois Ballons en de Marmotte. Het kan maar vastliggen.....

Geen opmerkingen: