vrijdag 11 maart 2011

Opsteker

Gisteren weer eens de Alpe opgeknald. Na mijn vorige poging werd het weer eens tijd de stand van zaken op te maken. En dat viel niet tegen.

Sterker nog, dat ging gevoelsmatig heel erg goed. Het moeilijkst van die testjes vind ik altijd het koud starten (ik gun mezelf geen tijd voor fatsoenlijke warm-up). Maar aangezien ik het bij de vorige pogingen ook zo gedaan heb is het redelijk vergelijken.

Moest ik met een maandje geleden nog het schompes trappen om voor mijn oktober tijd uit te komen, gisteren werd Februari Eric er met gemak op gelegd. Ruim 4 minuten was ik sneller, en daarbij lag de gemiddelde hartslag zo'n 5 slagen lager. Het gemiddeld getrapt wattage was zo'n 5% hoger. Geen beroerde progressie in 1 maand.

Maar wat me vooral deugd deed was het goede gevoel. Het gevoel van macht, het gevoel van over hebben. Kortom, erg tevreden.

Daarnaast is de week ook de kogel door de kerk gegaan en ga ik vanavond proberen deze op mijn fiets te installeren:


In het echt ziet -ie er net zo goed uit. Nu nog even wennen aan alle opties en knopjes, en dan staan er nog maar twee dingen op het programma voor dit seizoen, qua investering: nieuwe zadelpen, stuurnok en stuur en nieuwe kleding.

Geen opmerkingen: