maandag 26 juli 2010

Nieuwe start

Ik heb na de Marmotte nog maar nauwelijks gefietst. Motivatie en wat fysieke malheur waren de oorzaak. Afgelopen weekend heb ik echter de draad weer opgepikt.

Allereerst ben ik zaterdag naar Biketown in Bocholt geweest, om mezelf eens te trakteren op wat nieuw spul. Allereerst moesten er nieuwe schoenen komen, want de huidige Northwaves hebben bijna het eind van hun levensduur bereikt. Gezien mijn brede voeten is het een nieuw paar van hetzelfde merk geworden:


Vervolgens moest er een nieuwe zonnenbril komen, want mijn onlangs aangeschafte Shimano was toch niet helemaal perfect. De keuze viel hierop:


Met nog 2 setjes lensen en een gewicht van maar liefst 27 gram. Daarnaast nog wat frutspul en zo was ik niet alleen mentaal maar ook uitrustingstechnisch klaar voor de eerste kilometers sinds twee weken.

Slechts één andere DBA-er verscheen op het appèl: Rini. Aangezien de heuveltjes van Nijmegen me wat te veel van het goede leken kozen we voor Maarten's Dijkentocht. Dat het toch nog zwaar werd had te maken met de omstandigheden (wind) en de snelheid (bijna 31 km/u over 130km). Al met al geen slecht gevoel aan overgehouden. De conditie is in ieder geval niet helemaal weg, en ook de uitrusting voldeed, na een aantal tussentijdse aanpassingen van de plaatjes, aan de verwachtingen. Des avonds meteen maar plannen gemaakt voor de komende weken, want de Tour for Live begint nu toch wel echt dichtbij te komen.

1 opmerking:

Richard Vermeer zei

ha Eric,

Grappig om te lezen dat bij jou de motivatie ook even weg was. Ik heb hetzelde gehad na de marmotte. Wel daags na marmotte ingeschreven voor velomediane maar was nog niet 100% gemotiveerd. Dat gevoel is nu ook weer terug sinds een weekje. Dat het voor ons beide een mooi naseizoen mag worden. Veel fiets plezier!

Richard