zondag 23 mei 2010

Rekem - Francorchamps - Rekem

Van Maarten mocht het eigenlijk niet, want die is bang dat dit de volgende tocht is die aan zijn eigen succes ten onder gaat, maar ik doe het toch.  Een lovende recensie schrijven over Rekem - Francorchamps - Rekem.

Want dat heeft de organisatie zeker verdiend. Voor het luttele bedrag van 4 euro kregen we een prachtige tocht voorgeschoteld, op 3 plaatsen geladeerd met een prima voorziening. Een deel van de tocht gaat over hetzelfde parcours als Klimmen - Banneux - Klimmen, maar het is juist het onbekende stuk dat me het meeste aansprak. Prachtige rustige wegen en leuke klimmetjes. Van toegevoegde waarde waren de bordjes aan de voet van elke klim met lengte, gemiddelde en maximale stijging. Zouden meer organisaties moeten doen!

Al met al een niet zo zware tocht (ik noteerde 2364 hm's en 188 kilometer) maar zeker één die de moeite waard is.

Hoe het met de medefietsers ging? Maarten behaalde zijn inmiddels vertrouwde niveau, en moet eigenlijk nog één stapje extra maken. Voor Rini was het afzien, want zover had hij nog nooit gefietst. Mede met behulp van de nieuwe Cube bracht hij het er prima van af. En Ruud was gelukkig ook weer de oude. Na vorige week bij de Grenslandklassieker een beetje lafjes te hebben meegefietst was er gisteren gelukkig weer de drang om net voor de top effe in te halen om als eerste boven te zijn. Zo kennen we hem weer. Dat weerhield mij er echter niet van om de klim naar Banneux in mijn voordeel te beslechten, waar ik erg mee verguld was. Analyse achteraf liet zien dat ik met bijna 20 km/u gemiddeld de Transenster bedwongen had.

Nog 3 weekjes....

Geen opmerkingen: