maandag 17 mei 2010

Grenslandklassieker

Alweer de 4de keer dat -ie op het programma stond. De eerste keer samen met de Nis was memorabel. Daarna in 2007 kreeg ik ook Sjoerd en Ruud zo gek, en in 2008 was de afvaardiging nog groter. Gisteren gingen Maarten en Cor voor het eerst in hun (wieler)leven door de 200 km grens. En dat ging prima.


Het weer was uitstekend, evenals de moraal. Na een haperende start met hier en daar wat misverstanden ging het pas om 9 uur loos. Heerlijk weer, dito parcours en gezelschap.

De benen waren niet geweldig. Toch was ik tot mijn verbazing bij de meeste klimmetjes als eerste boven, wat wel verwachtingen wekt, maar ik werp een eventuele favorietenrol voor de cyclo's to come verre van mij. Volgens mij speelt de concurrentie verstoppertje. De Nis, of liever gezegd de Pis, zat meestal niet ver achter me, met daar weer achter Ruud en zijn schaduw Maarten. Cor was al dat gesteggel vooraan een worst, die bedwong de klimmetjes in zijn eigen tempo, en dat lag bewonderenswaardig hoog.

Kortom, een meer dan welbestede zondag. Foto's volgen binnenkort.

1 opmerking:

Cor zei

He Eric,

Je vergeet helemaal te vermelden dat ik een strontje in mijn oog had gekregen. Later bleek dit na ziekenhuisbezoek een hoornvlies beschadiging te zijn door waarschijnlijk een opgespatte steen. Net boven mijn bril terecht gekomen, omdat ik schuin naar beneden keek met afdalen. Des te meer een reden voor een fly-brilletje. Ik ben gelukkig weer helemaal hersteld.

Gr. Cor