woensdag 4 januari 2012

Welkom in 2012

Alle lezers een geweldig gezond en sportief 2012 gewenst. Op sportief gebied hoop ik dat het wat beter wordt dan 2011, dat geweldig begon maar als een nachtkaars uitging zonder dat het vuur ooit echt oplaaide. Zoals beloofd dus de plannen voor 2012. Waar ik met het meest op verheug is de fietsweek in de Pyreneeën.

Met een man of tien gaan we vanuit dit optrekje


de diverse legendarische cols aanvallen. Een ideale voorbereiding op de Marmotte. Want ook daar heb ik me weer voor ingeschreven. Hoewel het een 'hit and run' actie gaat worden is de bedoeling om dit jaar onder de 8 uur te finishen. Als dat lukt is het wel mooi geweest met deze tocht.

Een maandje eerder staat er nog een oude bekende op het programma: La Ventoux. De eerste kennismaking was geen onverdeeld genoegen  dus daar staat ook nog een rekening te krijsen... Tevens wil ik daar mijn Ventoux tijd onder de 1.40 brengen. Na wat zoeken kom ik tot het volgende rijtje Ventoux tijden:
* 2004    2:07:59
* 2004    1:57:30
* 2006    2:07:00 (cyclo)
* 2006    1:54:56
* 2007    1:50:13
* 2009    1:46:05
* 2009    1:45:23

Een tijd onder de 1:40 zou dus heel goed zijn voor mijn doen. Een ander streven is rond de Ventoux-cyclo het DBA-kampioenschap Ventoux beklimmen organiseren waarbij iedereen om de beurt start op basis van zijn te verwachten eindtijd. Als dat een beetje goed gaat komt iedereen ongeveer tegelijk boven.....

Verder staan er nog buitenlandse tripjes gepland begin mei (meivakantie) en half mei (hemelvaartsweekend). Voorwaar voldoende om me op te verheugen lijkt me.

Voor de korte termijn staan er nog twee doelen op de agenda. Allereerst goed presteren bij de Lithse Ham cross waar het officieuze DBA kampioenschap off-road wordt vergeven. Ik wilde eigenlijk als doel winnen opgeven maar aangezien Carlo en Ruud ook meedoen ben ik wat voorzichtiger geworden. Verder wil ik (and now for something completely different) 10k binnen het uur lopen voordat de echte fietstrainingen weer beginnen. Na een maand of 3 hannesen lijkt het er nu op dat ik in ieder geval kan lopen zonder blessures en dan is het wel leuk om een doel te hebben.

En tenslotte, eind augustus, wie weet......

Kortom, een mooi sportjaar 2012 ligt in het verschiet!

1 opmerking:

Richard zei

Mooie doelen en als ik dit lees krijg ik ook weer heel veel zin... :D